Att kämpa sig till lycka

Varför hamnar jag alltid i mitten?
Varför kan inte alla bara låtsas vara nöjda och glada?
Varför kan man inte bara spela en akt så jag inte blir ledsen?
Varför måste jag alltid få lida?

Jag kan inte göra alla nöjda, knappt någon.
Jag vill vara alla till lag men jag borde sätta mig själv först.
Som nummer 1.
Men det gör jag inte. Hellre vill jag att andra ska vara nöjda.
Men det funkar ju tydligen inte.
Är det konstigt att man vill resa bort så man slipper höra allt?
Mitt hjärta vill det här, men jag vet inte om jag pallar trycket.
Varför måste jag behöva stå på mig? Jag vill ju bara vara glad.
Men det är inte så lätt när det kommer från bägge håll.
Jag vill heller inte vara budbärare. Prata med varandra!!!!!

Nej det blir för mycket känslor nu och jag vill inte att någon ska ta illa upp.
Jag mår bara allmänt dåligt och har haft ett par dåliga veckor nu.
Nu ska jag gå och duscha och se om min ångest försvinner.
Jag ska ju faktiskt få sommarlov imorgon.


Kommentarer
Postat av: MOSTER

Man ska inte behöva kämpa till sig lycka. Den ska väl finns där. Och gör den inte det så är ju nått fel. Vad är det som gör att du mår dåligt?. kan jag göra nått?. Kram moster

2009-06-11 @ 09:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0